ETR

bip

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych w Krasnymstawie działa na podstawie art. 44b i 44c ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2024 r. poz.44) oraz § 9 ust.1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 roku w sprawie organizacji i trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych ( Dz.U. 2003 r. nr 62 poz. 560).

Składająca się z 5 osób Powiatowa Społeczna Rada jest organem opiniodawczo-doradczym. Do zakresu działania rady należy:

  1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:
    1. integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
    2. realizacji praw osób niepełnosprawnych,
  2. opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
  3. ocena realizacji programów,
  4. opiniowanie projektów uchwał i programów  przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych,
  5. okres kadencji Rady trwa 4 lata.

Na podstawie art. 44c ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz § 9 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 roku w sprawie organizacji i trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych Starosta Powiatu Krasnostawskiego Pan Andrzej Leńczuk z dniem 5 października 2023 roku powołał Powiatową Społeczną Radę do Spraw Osób Niepełnosprawnych na 4 letnią kadencję 2023-2027 r. (Zarządzenie Nr 47/2023 Starosty Krasnostawskiego).

Pierwsze posiedzenie Rady Starosta Krasnostawski zwołał na dzień 19 października 2023 roku o godz. 1400 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie. Na inauguracyjne posiedzenie zaproszone zostały osoby, które Starosta powołał na członków nowej Rady oraz przedstawiciele organów i instytucji. W posiedzeniu uczestniczyli: Starosta Powiatu Krasnostawskiego Pan Andrzej Leńczuk, Pan Paweł Kiszczak, Pan Grzegorz Tomaszewski, Pani Monika Sawa, Pani Bożena Wójcik oraz  Dyrektor PCPR w Krasnymstawie  Pan Marek Szkoda.

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych

  1. Skład osobowy Rady:
    1. Bożena Wójcik – Przewodnicząca Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
      Organ zgłaszający: Krasnostawskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych.
    2. Monika Sawa – Wiceprzewodniczący Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
      Organ zgłaszający: Krasnostawskie Stowarzyszenie Ochrony Zdrowia Psychicznego i Pomocy Społecznej.
    3. Grzegorz Tomaszewski – Sekretarz Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
      Organ zgłaszający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie.
    4. Mirosław Sadowski – Członek Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
      Organ zgłaszający: Stowarzyszenie Integracyjne „Magnum Bonum”.
    5. Paweł Kiszczak – Członek Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
      Organ zgłaszający: Stowarzyszenie „Gloria Vitae”
  2. adres do korespondencji: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie ul. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. osoba do kontaktu: Bożena Wójcik tel. 607 282 913, Grzegorz Tomaszewski, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie ul. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw. Tel. 82 576 72 97 wew. 29.

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych w roku 2023 oraz 2024 prowadziła działania o charakterze opiniodawczym oraz konsultacyjnym.

Członkowie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych od początku kadencji do marca 2025 roku obradowali podczas 7 posiedzeń.

  1. W dniu 19 października 2023 roku odbyło się inauguracyjne posiedzenie Rady. Zaproszone zostały osoby, które Starosta powołał na członków nowej Rady oraz przedstawiciele organów i instytucji. Pan Andrzej Leńczuk – Starosta Krasnostawski po słowach powitania scharakteryzował zakres działania Rady, jej zadania i formy pracy oraz rolę jaką pełni w społeczeństwie obywatelskim, jednocześnie pogratulował zebranym wyboru na członków Rady i życzył powodzenia w pracy.  Członkowie Rady dokonali wyboru przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza Rady. Pani Bożena Wójcik została wybrana na przewodniczącą Rady na okres jednego roku. Wiceprzewodniczącą Rady została Pani Monika Sawa a sekretarzem Pan Grzegorz Tomaszewski.
  2. Kolejne posiedzenie Rady odbyło się 23 listopada 2023 roku. Dotyczyło wprowadzenia zmian w planie podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyznanych dla Powiatu na rok 2023 na realizację zadań z zakresu rehabilitacji społecznej realizowanej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie oraz rehabilitacji zawodowej realizowanej przez Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie. Prezentacji i omówienia poszczególnych pozycji planu podziału środków PFRON dokonał Dyrektor PCPR w Krasnymstawie Pan Marek Szkoda. Przedstawił propozycje zmian podziału środków PFRON na rok 2023, przygotowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie oraz Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie. Członkowie Rady obecni na posiedzeniu pozytywnie zaopiniowali projekt zmian w planie podziału środków PFRON na rok 2023.
  3. Posiedzenie Rady w sprawie zaopiniowania planu podziału środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Krasnostawskiego na rok 2024 odbyło się 27 lutego 2024 roku. Podczas dyskusji nad projektem planu finansowego środków PFRON przygotowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie oraz Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie członkowie Rady byli zgodni co do sposobu oraz wydatkowania środków na realizację poszczególnych zadań. Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych w Krasnymstawie wydała pozytywną opinię do projektu uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Krasnostawskiego na rok 2024.
  4. Kolejne posiedzenie Rady odbyło się 28 sierpnia 2024 roku. Z wnioskiem o zmianę uchwały dotyczącej planu podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyznanych dla Powiatu Krasnostawskiego na rok 2024 wystąpił Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie. Dyrektor PCPR w Krasnymstawie Pan Marek Szkoda przedstawił propozycje zmian podziału środków PFRON na rok 2024. Członkowie Rady obecni na posiedzeniu pozytywnie zaopiniowali projekt zmian.
  5. Posiedzenie dotyczące wyborów prezydium Rady na kolejny rok odbyło się 17 października 2024 roku.  Otwarcia posiedzenia dokonała Przewodnicząca Rady Pani Bożena Wójcik. Powitała zebranych gości, podziękowała za dotychczasową współpracę i omówiła zasady wyboru prezydium Powiatowej Społecznej Rady na kolejną kadencję. Członkowie Rady podczas obrad dokonali wyboru przewodniczącego. Zgłoszono kandydaturę Pani Bożeny Wójcik. Po wyrażeniu zgody przez kandydatkę – 4 głosami „za” Pani Bożena Wójcik została wybrana na przewodniczącą Rady na okres kolejnego roku. Wiceprzewodniczącą Rady została Pani Monika Sawa, a sekretarzem Pan Grzegorz Tomaszewski.    W dalszej części posiedzenia ustalono, że członkowie Rady będą spotykać się przynajmniej raz na kwartał oraz w razie zaistniałej potrzeby.
  6. Kolejne posiedzenie Rady odbyło się 7 listopada 2024 roku. Z wnioskami o zmianę uchwały dotyczącej planu podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyznanych dla Powiatu Krasnostawskiego na rok 2024 wystąpiły Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie. Dyrektor PCPR w Krasnymstawie Pan Marek Szkoda przedstawił propozycje zmian podziału środków PFRON na rok 2024. Członkowie Rady obecni na posiedzeniu pozytywnie zaopiniowali projekt zmian.
  7. Posiedzenie Rady w sprawie zaopiniowania planu podziału środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Krasnostawskiego na rok 2025 odbyło się 13 marca 2025 roku. Propozycję planu podziału środków PFRON na rok 2025 przygotowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie oraz Powiatowy Urząd Pracy przedstawił zebranym Dyrektor PCPR w Krasnymstawie Pan Waldemar Fedorowicz. Podczas dyskusji nad projektem planu finansowego środków PFRON członkowie Rady byli zgodni co do sposobu oraz wydatkowania środków na realizację poszczególnych zadań w roku 2025. Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych w Krasnymstawie wydała pozytywną opinię do projektu uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Krasnostawskiego na rok 2025. W dalszej części spotkania członkowie Rady obecni na posiedzeniu oraz Dyrektor PCPR w Krasnymstawie dyskutowali na temat sytuacji wykorzystania środków PFRON przez Powiat Krasnostawski.

Ponadto członkowie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych otrzymali m.in. zaproszenie do udziału w jednodniowym spotkaniu sieciującym dla przedstawicieli Wojewódzkich i Powiatowych Społecznych Rad ds. Osób Niepełnosprawnych z terenu województwa Lubelskiego w związku z realizacją przez ROPS w Lublinie projektu „Efektywna polityka społeczna w województwie lubelskim”.

telefon / fax telefon

(+82) 576 72 97 | (+82) 576 71 06

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Realizacja: Cedrowa Grupa